Alfa Romeo Giulia 1300 Super
€ 27.500,-
Bouwjaar | 03-07-1971 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 30.800 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Beige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.290 cc |
Vermogen | 68 kW (93 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 03-07-1971 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 30.800 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Beige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.290 cc |
Vermogen | 68 kW (93 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Garage Maestricht |
Contactpersoon | Didier Bollen |
Adres | Calvariestraat 22 |
Postcode | 6211 NJ |
Plaats | Maastricht |
Provincie | Limburg |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 54362963 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.garagemaestricht.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
- Presented in original & rare Beige Cava over a Tan leatherette upholstery
- The recipient of €3.404,- of expenditure in the last two years on an engine and gearbox overhaul by marque experst in Italy
- Fitted with lowered Eibach springs, 15" GTA style wheels and brand new tires
- Complete with full history from new following the Libretto, user manual, jack & spare wheel
- Largely unwelded, a remarkably solid and straight car throughout
- Probably one of the better Giulia's on the European market
- Needing for nothing prior to use by a new owner
Chassis no. AR2246396 was originally supplied to a mr. Luigi Russo of Caserta, near Naples in the South of Italy. The car was first registered on the 3rd of July with the reg number CE136503, a number it has kept throughout its life until 2024! Throughout its life, the car has remained in the vicinity of Naples - which helps to comprehend its remakrably stolid, straight and largely unwelded body! The rare shade of Beige Cava 821 over a Tan leatherette upholstery, a lovely 70's specification for one of these, is believed to be the original spec the car left the factory in. A complete, uninterrupted chain of owners is documented in the rare Libretto, which also contains numerous MOT stamps and is a proper wealth of information for a car like this - always lovely to have with a car like this.
Some years ago, the car has been totally overhauled by artisans who knew what they were doing. The body is straight, sound and rust-free with sharp shutlines and most sportwelds and seams still visible. As the car has been resprayed a while ago, some minor signs of use are present as is to be expected. However the major mechanicals have seen some proper attention in more recent times. The engine and gearbox have been overhauled in the last two years as is substantiated by invoices in the history file. The engine is paired with the desirable Weber DCOE's and is nocely tuned to start up easy from cold and hot. The gearbox is slick (as per it should ofcourse), one can notice that the synchros still need some bedding in as the shift is firm but positive. Some more km's will undeoubtedly smooth things out even more. This bedding in process also still accounts for the engine, as it is reportedly about 500 km's ago that it has been overhauled according to the previous owner.
We have upgraded the car with the famous Eibach lowered springs, which set the car about 40 mm lower and create a superb stance. Furthermore have the 15" GTA-style wheels and fresh tires been fitted - completing the awesome look of this Giulia! Forthermore has the driver's seat been re-upholstered by us with the correct material, as the prevous cover was just too far gone to salvage. The rest of the interior remains largely original, like the headliner (showing patina all over but is not scuffed or teared!) for example. Door cards and other seat covers have been re-done sometime in the
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Alfa Romeo Giulia | Laatste kans of laten staan?
Bij Alfa Romeo is men blij en somber tegelijk. De Giulia is namelijk vernieuwd voor modeljaar 2023 en dus klaar voor nieuwe uitdagingen. Tegelijkertijd meldt de fabrikant dat dit het laatste model zonder elektrische aandrijving is en daarmee markeert de Giulia het einde van een tijdperk. Is de vernieuwde Alfa Romeo Giulia een auto om te laten staan of juist een laatste kans?
De Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 is een echte liefhebbersauto. Tegenover elektrische perfectie zet de Giulia een traditioneel en puur mechanisch gevoel.
Plus
- goede prestaties
- authentiek mechanisch gevoel
- uitstekend weggedrag
Min
- hoog verbruik
- verouderde uitrusting
- matige ruimte achterin
Conclusie
Is de Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 een laatste kans of een model dat men beter kan laten staan? Dat is puur persoonlijk. Moderne elektrische auto's zijn stiller, (nog) sneller, comfortabeler, schoner, voordeliger en maken het leven dankzij slimme elektronica makkelijker en veiliger. Wie een auto ziet als gebruiksvoorwerp laat de Giulia daarom liever staan.
Het perfectionisme maakt elektrische auto's voor de traditionele autoliefhebber echter steriel en karakterloos. Dat is waarom Alfa Romeo nog steeds kansen ziet voor de Giulia en het model voor 2023 heeft voorzien van een nieuw gezicht en een (iets) rijkere uitrusting. Zakelijke sedans zijn bijna uitgestorven en door de nadruk te leggen op het puristische en mechanische karakter weet de Giulia zich meer dan ooit te onderscheiden. Voor de echte liefhebber is de Giulia dus absoluut een laatste kans.