Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale

€ 137.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 01-12-1963
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand -
Deuren 2
Kenteken DZ-87-84 Verzekeren
Kleur Wit Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.570 cc
Vermogen 82 kW (112 pk)

Algemeen

Bouwjaar 01-12-1963
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand -
Deuren 2
Kenteken DZ-87-84 Verzekeren
Kleur Wit Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.570 cc
Vermogen 82 kW (112 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Garage Maestricht
Contactpersoon Didier Bollen
Adres Calvariestraat 22
Postcode 6211 NJ
Plaats Maastricht
Provincie Limburg
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 54362963 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.garagemaestricht.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

- Presented in as-delivered Bianco over a Blu hide
- Fully matching, as per its accompanying Certificato Di Origine
- The ultimate iteration of the SS; with 1570cc engine and disc brakes
- The recipient of a comprehensive, concours-ready restoration by Dutch marque experts between 2019-2022
- Elegible for a host of events as well as the concours lawn
- An original French car from new, delivered to Paris
- Accompanied by its original jack, spare wheel, rare user manual (conduite et entretien) and dedicated history file
- Fresh to market & Dutch registered, probably one of the best in existence
- Priced to sell

This Giulia SS rolled off the production line on the 30th of October 1963 and was subsequently delivered to the supplying dealer on the 6th of November 1963 in Paris. It was first registered to its initial owner on the 8th of December 1963 - just in time for Christmas! According to the accompanying Certificato Di Origine, this Giulia SS was originally specified in the spectacular shade of Bianco over the lesser-seen Blu hide - exactly the specification the car is presented in today. The car has remained in France throughout its entire life, passing through the hands of a handful of owners from the vicinity of Paris to eventually end up in Nouvelles-Aquitaine, before it was acquired by the current Dutch custodian in 2018.

The car is believed to have remained in total unrestored condition up until around 2010, where it underwent a complete, well-documented restoration in France. Images of the car's state prior to restoration are present in the history file. However, although the current Dutch custodian bought it in a "fully restored" state (and for an equal price), after a little while of ownership he found that the car just didn't live up to his descerning standards that he holds for all his cars. Especially the body restoration was reportedly sub-standard. This meant there was no other option than to bring the car to marque experts and undertake a full bare-metal, no-expense spared restoration of about three years in 2019. Evidently, no stone was left unturned with the entire car being brought up to concours standard, also re-doing the technical aspects of the car to the same high quality. All images of this, as well as the "initial" French restoration, are on file and available upon request. It goes without saying that undertaking a restoration after having purchased a car in "restored" form is an economically unviable endeavour. However the gentlemen in question was adament to stick to his "best or nothing" approach - which shows in the shape the car is presented in today. Nothing short of marvelous.

Today the car has covered a mere 1.000 km's since restoration (typically the post restoration snagging km's) and presents in nothing short of immaculate condition throughout. Due to the vastness of the owners' collection, the Giulia just does not get us

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Alfa Romeo Giulia | Laatste kans of laten staan?

Bij Alfa Romeo is men blij en somber tegelijk. De Giulia is namelijk vernieuwd voor modeljaar 2023 en dus klaar voor nieuwe uitdagingen. Tegelijkertijd meldt de fabrikant dat dit het laatste model zonder elektrische aandrijving is en daarmee markeert de Giulia het einde van een tijdperk. Is de vernieuwde Alfa Romeo Giulia een auto om te laten staan of juist een laatste kans?

Autotest | Alfa Romeo Giulia Laatste kans of laten staan?

De Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 is een echte liefhebbersauto. Tegenover elektrische perfectie zet de Giulia een traditioneel en puur mechanisch gevoel.

Plus

  • goede prestaties
  • authentiek mechanisch gevoel
  • uitstekend weggedrag

Min

  • hoog verbruik
  • verouderde uitrusting
  • matige ruimte achterin

Conclusie

Is de Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 een laatste kans of een model dat men beter kan laten staan? Dat is puur persoonlijk. Moderne elektrische auto's zijn stiller, (nog) sneller, comfortabeler, schoner, voordeliger en maken het leven dankzij slimme elektronica makkelijker en veiliger. Wie een auto ziet als gebruiksvoorwerp laat de Giulia daarom liever staan.

Het perfectionisme maakt elektrische auto's voor de traditionele autoliefhebber echter steriel en karakterloos. Dat is waarom Alfa Romeo nog steeds kansen ziet voor de Giulia en het model voor 2023 heeft voorzien van een nieuw gezicht en een (iets) rijkere uitrusting. Zakelijke sedans zijn bijna uitgestorven en door de nadruk te leggen op het puristische en mechanische karakter weet de Giulia zich meer dan ooit te onderscheiden. Voor de echte liefhebber is de Giulia dus absoluut een laatste kans.

Deel deze advertentie